مقالات

مگنت تراپی برای کنترل درد آرتروز

مگنت تراپی برای زانو

مغناطیس استاتیک : تمرین استفاده از میدان مغناطیسی ضعیف و ایستا برای تسکین درد آرتروز زانو با افزایش گردش خون است. فرضیه  آن شبه علم است و اثبات نشده است و درمان بخشی از داروهای اصلی نیست. مغناطیس استاتیک مشابه درمان الکترومغناطیسی است که در آن میدان مغناطیسی توسط یک دستگاه الکتریکی(و یا زانو بند مغناطیسی) تغذیه می شود. این نیز اثبات نشده است اما تحقیقات نشان می دهد که اثربخشی بهتری نسبت به آهنرباهای استاتیک دارد.

علیرغم فقدان پشتوانه علمی ، مگنت تراپی پیروان بسیاری داشته است که ادعا می کنند از علائم سندرم تونل کارپ ، تاندونیت و آرتریت رهایی یافته اند . سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد و افرادی که سعی می کنند محصولات مرتبط با آن را بفروشند به بازار عرضه شده است.

 

 

فرضیه استفاده از آهنرباها در ناحیه خاصی از بدن این است که ظاهراً میدان الکترومغناطیسی بدن را دوباره تنظیم می کند. در محصول دیگری مانند تشک یا کفش قرار می گیرد. با این حال ، مطالعات  لزوما از اثربخشی آنها پشتیبانی نمی کند.

مغناطیس درمانی برای بسیاری از افراد در نظر میگیرند، اما برای کسانی که مشکلات قلب مثل تپش قلب و… یا بیمار قند دارند ، توصیه نمیشود.

آنچه تحقیقات می گوید

بررسی سیستماتیک مطالعات برای تعیین ماهیت آزمایشات و نتایج آنها انجام شده است.

دو بررسی نظا م مند ، آرتریت روماتوئید و دیگری در مورد آرتروز ، شامل نگاهی به آزمایشات ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در مورد استفاده از آهنرباهای استاتیک برای درمان هر بیماری بود. محققان فقط چند مطلب  پیدا کردندکه برای کاهش درد در هر دو حالت اثر ثابتی پیدا نکردند. بشواهد کافی برای نتیجه گیری وجود نداشت.

در سال 2009 ، محققان اثر مچ بند مغناطیسی را برای کاهش درد و سفتی و بهبود عملکرد بدنی در بیماران مبتلا به آرتروز آزمایش کردند. 245بیمار هر کدام چهار دستگاه مچ دست در یک دوره 16 هفته ای داشتند. محققان به این نتیجه رسیدند که دستبندهای مغناطیسی و مسی در مدیریت درد آرتروز ، سفتی و عملکرد بدنی در بیماران مبتلا به آرتروز بی تاثیر هستند .  با این حال ، اشاره شد که به نظر می رسد آهنربایی درمانی هیچ عوارض جانبی ندارد.

بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید همیشه به دنبال درمانی بدون عوارض جانبی بالقوه جدی هستند. یک کارآزمایی مشهور برای مگنت تراپی ، معروف به CAMBRA ، اثر مگنت تراپی را در تسکین درد و التهاب مرتبط با آرتریت روماتوئید مورد بررسی قرار داد.

محققان طی آزمایش های تصادفی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که پوشیدن یک مچ بند  مغناطیسی یا یک دستبند مسی به نظر نمی رسد هیچ اثر درمانی قابل توجهی برای کاهش علائم یا فعالیت بیماری در آرتریت روماتوئید داشته باشد.

مغناطیس استاتیک

مغناطیس استاتیک نباید به عنوان جایگزینی برای درمانهای پزشکی معمولی یا راهی برای جلوگیری از مراجعه به ارائه دهنده خدمات بهداشتی استفاده شود.

 

 

هرگونه درمان تکمیلی که برای درد آرتروز استفاده می کنید با ارائه دهنده خدمات درمانی خود در میان بگذارید تا مطمئن شوید که آنها برای همه شرایط شما بی خطر هستند. این بهترین راه برای جلوگیری از عوارض جانبی ناخواسته است.

لطفا نظر خودتونو راجب این مقاله بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *