مقالات

تمرینات آرتروز زانو

تمرینات کششی برای آرتروز زانو

تمرینات آرتروز زانو، بخشی از تمرینات کششی است که شما را انعطاف پذیر نگه می دارد و دامنه حرکتی شما را بهبود می بخشد.همچنین تمرینات آرتروز زانو به شما کمک می کند تا احتمال درد و آسیب را کاهش دهید.

تمرینات کششی

1- کشش عضلات ران

برای شروع تمرینات آرتروز زانو همیشه ابتدا با 5 دقیقه پیاده روی بدن خود را گرم کنید. زمانی که برای تمرینات کشش عضلات ران آماده شدید، دراز بکشید. یک ملحفه را دور پای راست خود حلقه کنید. از یک کش برای کمک به بالا کشیدن پای صاف استفاده کنید. 20 ثانیه نگه دارید، سپس پا را پایین بیاورید. دوبار تکرار کنید. سپس، پاها را عوض کنید.

2- کشش ساق پا

در این حرکات اصصلاحی زانو برای حفظ تعادل روی صندلی را بگیرید. پای راست خود را خم کنید. با پای چپ خود به عقب برگردید و به آرامی آن را پشت سر خود صاف کنید. پاشنه چپ خود را به سمت زمین فشار دهید. شما باید کشش را در ساق پای پشت خود احساس کنید. 20 ثانیه نگه دارید. دو بار تکرار کنید، سپس پاها را عوض کنید.

3- مجموعه چهارگانه

یکی از حرکات اصلاحی آرتروز زانو این است که با دراز کشیدن روی زمین شروع کنید. هر دو پا را روی زمین، آرام نگه دارید . خم کنید و پای چپ را به مدت 5 ثانیه در حالت تنش نگه دارید .در دو قسمت 10 بار انجام دهید. بعد از هر بار پاها را عوض کنید.

تمرینات کششی

لطفا نظر خودتونو راجب این مقاله بنویسید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *