مقالات

ماساژ

ماساژ

ماساژ درمانی روشی پرطرفدار برای تسکین دردها و گرفتگی های بدن است که اگر توسط فردی متخصص انجام شود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 تکنیک‌های درمانی از وارد کردن ضربه‌های ملایم تا فشار عمقی و یا استفاده از ماساژور متغیر است و گونه‌های متفاوتی از آن وجود دارد.

ماساژ برای چه سنی مناسب است؟

محدودیت سنی خاصی وجود ندارد از نوزادی تا پیری میتوان از آن بهره گرفت. البته نوع ماساژ و میزان شدت آن ممکن است بر اساس گروه سنی متفاوت باشد.

فواید ماساژ

تاثیر مثبت ماساژ و دستگاه ماساژور روی دستگاه اعصاب

یکی از تاثیرات ماساژ در بدن، تاثیر در دستگاه عصبی بدن و موازنه آن است. ماساژ می‌تواند با تاثیراتی بر دستگاه عصبی، اختلالاتی از قبیل بی‌خوابی، تنش، سردرد و سایر بیماری‌های ناشی از فشارهای روانی را بهبود بخشد.

تاثیرات آن برای دستگاه عضلانی

یکی دیگر از تاثیرات و فواید آن در بدن، تاثیر برای دستگاه عضلانی بدن است. برای کشش و نیرو بخشیدن به عضلات کمک کند و آن‌ها را برای حالت ارتجاعی تقویت کند. همچنین  در برطرف کردن اسپاسم و گرفتگی عضلانی کمک زیادی به بدن می‌کند.

هدف اصلی ماساژ افزایش رفتارهای طبیعی بدن، بهبود خونرسانی، کاهش تنش و استرس، افزایش انعطاف‌پذیری عضلات، و ارتقاء راحتی و سلامت فرد است.

 مفاصل و دستگاه اسکلتی

حفظ ایستادگی بدن، چابکی و رهایی از حالت ورم مفاصل کمک شایانی می‌کند

اثر مثبت ماساژ برای دستگاه گردش خون

 با تسریع و تشدید گردش خون در تمام بدن، فشار وارد بر عروق را کاهش می‌دهد و گردش خون ضعیف را بهبود می‌بخشد. به علاوه  تعداد ضربان قلب را کاهش داده و باعث بهبود فشار خون بالا و در نتیجه تقویت قلب می‌شود.

تاثیرات آن بر روی دستگاه تنفس و گوارش

به وسیله ماساژ ریتم تنفس آرام و عمیق خواهد شد. به علاوه  از بروز یبوست جلوگیری می‌کند و ماهیچه‌های روده را تقویت می‌کند که موجب ترشح هضم غذا در کبد، لوزالمعده، معده و روده‌ها می‌شود.

فواید آن برای پوست و بافتهای سلول زیر پوست

غدد چربی را تحریک کرده و با تقویت آن‌ها باعث دفع سموم زیرپوستی می‌شود. همچنین منافذ پوست باز شده و تنفس، نرمی و قدرت کشش پوست افزایش می‌یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *