ویدیوهای آموزشی

فیزیوتراپی کمر

فیزیوتراپی کمر

کمر درد به عنوان یکی از دردهای شایع است که تقریبا بسیاری از افراد در جهان با آن مواجه هستند. و حداقل یکبار در طول عمر خود این درد را تجربه نموده اند.

برخی از دردهای ناحیه کمر حتی بعد از رفع شدن امکان دارد که به صورت مجدد برگشت پذیر باشند و افراد را با ناراحتی مواجهه سازند. فیزیوتراپی در برخی موارد قبل از درمان و در برخی موارد بعد از آن مورد استفاده قرار می گیرد.

مثلا زمانی که فرد عمل جراحی می نماید، برای تقویت ناحیه کمر می توان از فیزیوتراپی بهره برد. اما در برخی اوقات برای پیشگیری و رفع درد نیز می توان از این محصول استفاده کرد.

ناحیه کمر یکی از نواحی مهم و اصلی در بدن به حساب می آید .

زیرا مرکز فرماندهی عصبی بدن که در مغز واقع شده است، برای عکس العمل سریع و صحیح برای بخش هایی از بدن که در فاصله دورتری از مغز قرار دارند، باید از طریق سیستم عصبی ناحیه کمر اقدام نمایند.

در ویدئو فوق به شرح محصول فیزیوتراپی هوشمند کمر پرداختیم .

که چندین عمل فیزیوتراپی را همزمان در یک دستگاه برای شما قابل استفاده کرده است.

برای مشاهده ی توضیحات بیشتر این دستگاه خانگی و خرید ماساژور کمر تیم سپنج را دنبال کنید.

فیزیوتراپی کمر یک روش درمانی فیزیکی است که به منظور تقویت عضلات، افزایش انعطاف‌پذیری، کاهش درد و بهبود عملکرد حرکتی در منطقه کمر انجام می‌شود. این نوع فیزیوتراپی به منظور مداخله در مشکلات و اختلالات مرتبط با کمر، نظیر درد عضلانی، ستون فقرات، اسکلتی و مفصلی، طراحی شده است.

فیزیوتراپی کمر ممکن است شامل تمرینات استرچینگ، تقویت عضلات محیطی کمر، تمرینات افزایش انعطاف، و تکنیک‌های دیگری مثل ماساژ و استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی باشد. هدف اصلی این درمان، بهبود عملکرد کمر، کاهش درد و افزایش کیفیت زندگی فرد مبتلا به مشکلات کمر می‌باشد.

ناحیه کمر و لگن در ارتباط مستقیم با هم هستند. نکته مهم آن است که اگر ناحیه لگن بزرگ باشد، امکان کمر درد افزایش می یابد.

از سوی دیگر افرادی که دارای قد بلند نیز هستند، به واسطه این که فشار زیادی بر کمر وارد می آید، دچار کمر درد می شوند.

عموما زمانی که فیزیوتراپی کمر انجام می شود، اقدامات کاهش درد در ناحیه لگن نیز صورت می پذیرد و لذا فیزیوتراپی کمر و لگن با هم انجام می شود.

کاهش درد، افزایش توانایی حرکتی و پیشگیری از عود عارضه اهداف سه‌ گانه‌ی فیزیوتراپی بیماران دچار شکستگی مهره‌ های کمری محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *