گرمادرمانی, مقالات

تفاوت زانو بند وارمر و اسپیلاوایزر

 این مقاله به مقایسه تفاوت دستگاه هوشمند زانوبند وارمر و زانوبند اسپیلاوایزر میپردازد . بین دو دستگاه وارمر و اسپیلاوایزر تفاوت های بسیاری وجود دارد و بزرگترین تفاوت بین آنها درمان لیزری و درمان به کمک فراصوت است.

درمان زانو درد با فیزیوتراپی

زانو درد یکی از بیماری های رایج در سنین مختلف است که می تواند به سرعت روی روند زندگی افراد تاثیر بگذارد. زیرا زانو مفصلی بزرگ و پیچیده است که از اتصال استخوان ران، ساق و کشکک تشکیل می شود. هرنوع بیماری یا آسیب دیدگی آن، در اغلب موارد راه رفتن فرد را دچار مشکل می کند و در نتیجه شخص بیمار قادر به انجام کارهای روزانه خود نیست.

افرادی که برای کاهش درد زانو به فیزیوتراپی مراجعه میکنند از روش های مختلفی بهره میگیرند که یکی از انها گرما درمانی است که به تسکین درد کمک میکند .

ثابت نگه داشتن ناحیه دردناک و آتل بندی و بکارگیری ورزش های توان بخشی نیز بسیار تاثیر گذار است .

زانو بند حرارتی وارمر

امروزه زانوبند های مختلفی در بازار موجود است که کار را برای بیماران آسان کرده یکی از انواع این زانوبند ها زانو بند حرارتی وارمر است که قابل تنظیم در 3 درجه حرارت مختلف است، دارای بندهای قابل تنظیم و بسیار سبک و راحت می باشد.

با استفاده کردن از زانو بند حرارتی فشار کمتری را متحمل می شوید  همچنین سبب حفظ گرما و افزایش جریان خون و حمایت از زانوها می شود.

علاوه بر ویژگی گرما درمانی که یکی از عمل های مهم فیزیوتراپی به شمار میرود میتواند از یخ نیز داخل زانو بند استفاده کنید، این محصول به علت راحتی و جنس نئوپرن قابل استفاده در بیشتر ساعات روز می باشد پا به راحتی خم و راست میشود و سبک است.

زانو بند اسپیلاوایزر

یکی دیگر از انواع زانو بند های موجود در بازار اسپیلاوایزر است که مکانیزم و ساز و کار آن با امواج فراصوت است که هدف از تولید آن کاهش تورم و التهاب بود , با استفاده از آن به مدت 3 الی 5 روز تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد اما این تاثیرات زود گذر و به صورت موقتی درد شما را کاهش میدهند.
امواج فراصوت صرفا برای اعمالی همچون تشخیص درمان تومور و سونوگرافی کاربرد دارد و بکارگیری آن در فیزیوتراپی ثمربخش و کاربردی نیست .
این محصول نمایندگی معتبری ندارد و نمونه های تقلبی آن در بازار به وفور یافت میشود.

عوارض فراصوت

فرا صوت یا اولتراسونیک بر روی خواب انسان تاثیر منفی دارد و تعادل الکترونیکی در بافت عصبی را برهم میزند. همچنین طبق تحقیقات باعث تغییراتی در آستانه شنوایی انسان نیز می شود و موجب ضایعات بافتی در گلبول های سفید خون می شود.

گاهی اوقات افراد می‌توانند حساسیت به فراصوت داشته باشند و به عنوان یک نوع آلرژی عکس‌العمل نشان دهند. این ممکن است شامل احساس تاری دید، سردرد، خستگی، افزایش ضربان قلب، اختلال در خواب و یا افزایش استرس باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اشنایی با محصولات به ما بپیوندید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *