الکتروتراپی, مقالات

لاغری شکم با دستگاه ای ام اس

لاغری با ای ام اس (EMS)

با افزایش جریان خون  و دمای بدن و با اعمال لرزش یا جریان الکتریکی (EMS) چربی ها از بین می روند. یکی از راه‌های موثر برای لاغری و افزایش تناسب اندام است

در برخی محصولات هم باعث سفت شدن عضلات در این نواحی می شوند. ای ام اس روشی نوین محسوب میشود که روش کار آن را در ادامه مطالعه میکنید.

خوب سعی می کنم به زبان ساده و قابل فهم برایتان توضیح بدهم. ما برای اینکه بتوانیم عضله خود را منقبض کنیم و حرکتی در بدن ایجاد کنیم ابتدا دستور را در مغز که مرکز فرماندهی بدن است صادر می کنیم. به طور خلاصه ای ام اس روشی است که در آن این دستور به جای مغز از یک دستگاه صادر می شود! اما چطور؟

روش کار ای ام اس

این دستگاه که تولید کننده پالس های الکتریکی است به وسیله الکترود به عضلات مد نظر متصل می شود و تعداد و شدت انقباض در ثانیه افزایش می یابد.

نام دستگاهی هم که در این روش به کار می رود همان ای ام اس است. پس تا اینجا فهمیدیم چیزی به نام ورزش ems وجود ندارد.

ای ام اس یک دستگاه و روش است برای تحریک بیشتر عضلات نه یک ورزش. وقتی شخصی آسیب دیده نمی تواند تا مدتی از وزنه های سنگین استفاده کند.  ای ام اس به ما این اجازه را می دهد تا با وزنه کمتر و یا حتی فقط وزن بدن بدون فشار بر مفاصل و لیگامان ها عضلات را تقویت کنیم!

این چیز بسیار خوبی است و باید بیشتر روی اهمیت آن در پروسه بازتوانی به خصوص بازگشت ورزشکاران به ورزش پس از آسیب فکر کرد.

شکم بند الکتریکی محرک عضلات شکم (EMS)

این مدل شکم بند لاغری را شکم بند ویبراتور هم می نامند که درون خود چند پد الکتریکی دارند.  این پدها با اعمال لرزش الکتریکی باعث سفت شدن ناحیه شکمی می شوند.  مانند حالتی که تمرین دراز و نشست انجام می دهیم .( سرعت عملکرد این مدل بیشتر از شکم بندهای ساده است)

این شکم بند باعث انقباض عضلات شکمی می شوند و با اعمال گرما متابولیسم را در ناحیه شکمی افزایش و منجر به چربی سوزی می شوند. به طور معمول هنگام ورزش، مغز شما پیامی را از طریق نخاع به اعصاب می فرستد که نشان دهنده انقباض عضلات است.

 محرک عصبی عضلانی EMS از تحریک الکتریکی برای آکسون های عصبی استفاده می کند. این تکانه‌ها به آکسون‌های عصبی می‌رسند و به ماهیچه‌ها سیگنال می‌دهند که طبق دستور واحد EMS منقبض و آرام شوند.

محرک الکترو عضله EMS در واقع ماهیچه هایی را تحریک می کند که به طور معمول نمی توانید به راحتی آنها را ورزش دهید و به شما این امکان را می دهد که عضلاتی را تمرین دهید که معمولاً فعالیت کمی دارند.

در واقع بدن حس میکند شما در حال تمرین هستید در حالی که شما روی تخت دراز کشیدید و شکم بند ای ام اس را استفاده میکنید.

آیا تمرینات ای ام اس محدودیت سنی دارد؟

با توجه به مضرات ورزش ems برای سنین کمتر از 16 سال، تمرینات ای ام اس برای این گروه توصیه نمی شود. زیرا در این سنین، عضلات و سیستم عصبی هنوز در حال رشد و توسعه هستند و تأثیرات EMS بر روی آنها ممکن است نتایج غیرمطلوبی داشته باشد.

در عین حال محدودیت سنی برای افراد بالاتر از این سن وجود ندارد.
مربی ها با توجه به مضرات ems حرکات را برنامه ریزی و پیاده سازی می کنند که کمترین آسیب به بدن وارد شود. 

همانطور که پیش از این گفته شد بدون برنامه ریزی ممکن است به بدن خودتان آسیب بزنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم، تمرینات خود را بر اساس برنامه دقیق مربی مربوطه پیش ببرید.

برای مشاهده محصولات سپنج طب کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *