مقالات

مشکلات دیجی کالا

سلام. تو این مقاله قصد داریم براتون یه داستان تعریف کنیم. البته خیلی مرتبط بامحتوای سایت ما نیست ولی خواستیم از مشکلات دیجی کالا براتون بگیم تا شاید تجربه ما در این زمینه به دردتون بخوره. پس لطفاً تا آخر این داستان همراه ما باشید.

پلتفرم دیجی کالا

در ابتدا راجع به پلتفرم دیجی کالا صحبت کنیم.

به طور کل دیجی کالا پلتفرم زمینه خرید و فروش هر نوع وسایلی هست. به قول معروف از شیر مرغ گرفته تا جون آدمیزاد. البته با سرمایه مردم!

یعنی به این صورت که؛ ما کادر شرکت سپنج که وارد کننده محصولات هستیم محصولاتمان را برای فروش در پلتفرم دیجی کالا بارگزاری میکنیم.

یا حتی ان شرکت هایی که تولید کننده هستند یا حتی انهایی که خرید و فروش محصولات را انجام میدهند.

اول اینکه در بارگزاری محصولات با دردسر و مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

یعنی هر محصول باید تعداد دفعات زیادی بارگزاری شود تا در اخر مورد تائید کارشناسان دیجی کلا قرار بگیرد. یا باید هزینه ای پرداخت کنید تا دیجی کالا از محصولات شما عکاسی کند. در غیر این صورت در بارگزاری عکس محصولات هم با مشکل روبرو خواهید شد.

چون شرکت بزرگ و پر رفت و امدی هم هست کارشناسان وقت پاسخگویی دقیق به شما را ندارند به همین دلیل شما باید شانس بیاورید تا محصولتان را بارگذاری کنید.

البته این اول راه است خیلی خوشحال نباشید. بعد از این مراحل اگر محصولتان خوش فروش باشد و رقیب آنچنانی نداشته باشید، فروش خواهید داشت.

بعد از آن وارد مرحله ایجاد محموله، انتخاب انبار و روز تحویل محصول میشوید. در این مرحله دقت بالایی باید داشته باشید چون اگر انبار اشتباه انتخاب کنید،ممکنه محصولتان مفقود شود.

معمولا انبارهای بزرگ دیجی کالا اطراف تهران هستند و ارسال محصولات رو برای فروشندگانی که تقریباً مرکز شهر هستند سخت می‌کند و هزینه‌ هایشان بالا میرود به همین خاطر بلاجبار با انبارهای سیار کار می کنند.

لیبل کالا

چاپ لیبل برای محصول از دیگر مشکلات دیجی کالا است که باید روی تمامی سفارشات بچسبانید.

فروشنده یا باید دستگاه لیبل زن داشته باشد که خرید ان هزینه بالایی دارد و یا اینکه چاپ لیبل را به عهده انبار سیار بگزارید. اگر تعداد سفارشات بالایی دارید و محصولتان را می‌خواهید به انبار سیار بفرستید من این روش را به شما پیشنهاد نمی‌کنم. حداقل باید برای هر سفارش که کالای متفاوتی داره مرسوله ایجاد کنید. در این صورت ریسک کار و امکان اشتباه در ارسال سفارشتان کمتر است.

اگر انبار سیار لیبل‌ها را جا به جا روی محصولات شما بچسباند و شما متوجه این موضوع نشوید مرسوله شما مرجوع خواهد شد. این موضوع باعث میشود که هزینه‌های رفت و برگشت به کل بر عهده شما باشد. تعداد مرسوله های مرجوعی شما ادامه پیدا کند دیجی کالا پنل شمارا خواهد بست.

تسویه حساب دیجی کالا

بعد از این هفت خان رستم، به مرحله تسویه حساب دیجی کالا می‌رسیم که به شرح زیر است:

قیمت کالای فروش رفته _ کل هزینه‌ها ( در پنل می‌توانید ریز هزینه هارا ببینید )

تسویه حساب: جمع پول پرداختی از یکم تا پانزدهم

زمان پرداخت: ۲۰ روز بعد از پانزدهم

یعنی اگر یک کالایی را یکم ماه بفروشیم، یک ماه و ۱۰ روز باید منتظر پرداخت باشیم. البته بعضی مواقع‌ دیرکرد هم دارد. اما یک قسمت جدیداً به پنل اضافه شده به نام تسویه زودهنگام.

ولی از شرایط استفاده از این قسمت این است که باید در بانک ایران ونزوئلا حساب ایجاد کنید. یکهو دیدید خودمون و پولمون سر از ونزوئلا درآوردیم. که البته پرداخت زود هنگام می‌تواند گزینه شیرینی برای امثال من باشد.

در ادامه همراه ما باشید تا به مزیت‌های دیجی کالا هم بپردازیم.

دیجی کالا یک پلتفرم فوق العاده بزرگ و با سئو قوی در امر مارکینگ مشغول خدمات رسانی به مردم است. البته که فروش کالا در دیجی کالا به دلیل سیستم تبلیغات گسترده ای که دارد خیلی راحت‌ است.

با این همه سختی ها و مشکلات دیجی کالا که بیان کردم، بازهم یک پنل در دیجی کالا راه اندازی کردم و محصولاتم را بارگذاری کردم. امیدوارم تجربیات من در این زمینه کمکی به شما کرده باشد.

لطفاً به این دلنوشته من امتیاز بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *