مقالات

انواع زانو بند

انواع زانوبند

زانوبند ها یکی از رایج‌ ترین وسایل پشتیبانی، حمایت کننده مفصل زانو و پیشگیری از صدمات زانو هستند که سبب افزایش ثبات، پایداری و حفظ گرما می شوند.افراد ورزشکار چه حرفه ای و چه آماتور از جمله افرادی هستند که بیشترین استفاده را از انواع زانوبند می کنند.آنها اطراف مفصل زانو را فشرده و موجب افزایش پایداری آن می شود.

انواع زانوبند به شرح زیر است:

زانوبند انواع مختلفی دارد از جمله:

نوع1

حمایت کننده‌های ساده دارای خاصیت کشسانی بدون بخش ثابت یا بند و بست اضافی هستند.

این زانوبند ها کمترین میزان حمایت را دارند ولی می توان به عنوان وسیله کمکی برای حفظ گرما و فشرده کردن زانو ها از آن ها استفاده کرد.

نوع ۲

این نوع زانوبند ها حمایت کننده‌ و پایدار کننده هستند که حمایت متوسطی داشته و از زانو در برابر چرخش و حرکت‌ های ناگهانی محافظت می کنند.

نوع 3

زانوبندهایی هستند که در هر یک از دو طرف زانو دارای لولای ثابت پلاستیکی یا فلزی هستند و بیشترین حمایت را دارند.

استفاده از اینها از تمام حرکت‌ های چرخشی و جانبی زانو جلوگیری به عمل می آورد.

خرید زانوبند

خرید زانوبند و استفاده از آن به کاهش درد، حمایت و محافظت از زانوی شما کمک می‌کند، و مخصوصاً در مواقعی که آسیب متوسط زانو که شامل آسیب غضروف یا رباط است، مورد نیاز است. یک زانوبند خوب درد را کاهش می دهد و با محدود کردن دامنه حرکتی شما، روند بهبودی را تسریع می کند.

بنابراین، برای بهترین محافظت، ضروری است که زانوبند خود را به درستی استفاده کنید. به منظور بهبودی کامل، مهم است که طبق توصیه پزشک، بریس مناسب برای سطح آسیب خاص خود داشته باشید.

خرید زانوبند  بر اساس عملکرد و سطح حمایت متفاوت هستند. زانوبندها همچنین می توانند به تثبیت زانو در صورتی که مستعد آسیب است کمک کنند و زانو را بی حرکت کنند تا بهبودی پس از آسیب بهینه شود پس باتوجه به نوع آسیب خرید زانو بند برای افراد متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *