سپنج طب
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حرکات اصلاحی

حرکات اصلاحی

تمرینات اصلاحی برتر

طراحی برنامه تمرینی ایمن و موثر حاصل چهار جزء اصلی است: مهارت‌های ارزیابی، توالی تمرین، پیشرفت حرکت و رگرسیون، و اعتماد مشتری 

 تاریخچه و وضعیت اسکلتی عضلانی مشتری را ارزیابی کنید تا مشخص شود کدام تمرین مفیدتر است. برنامه را در قالبی منطقی تنظیم کنید تا مشتری در کمترین زمان به بهترین نتیجه برسد. پسرفت و پیشرفت در صورت نیاز تغییر می کند.

حرکات اصلاحی چیست؟

تمرینات اصلاحی تکنیکی است که توسط متخصصان سلامت و تناسب اندام برای رسیدگی و رفع عدم تعادل و جبران حرکتی استفاده می شود. این تمرین‌ها معمولاً توسط مربیان شخصی، ماساژدرمان‌ها و کایروپراکتیک‌ها استفاده می‌شوند تا به مشتریان کمک کنند هم در حین تمرین و هم در زندگی روزمره خود حرکت کنند و احساس بهتری داشته باشند.

ماهیچه های کوتاه شده را دراز کنید

افزایش طول یا کشش برخلاف تصور رایج، کشش باعث کشیدگی فیبرهای عضلانی نمی شود. افزایش طول به افزایش طول ماهیچه ها و بافت همبند مکانیکی کوتاه شده از طریق پاسخ سیستم عصبی اشاره دارد که در آن فعالیت دوک عضلانی و تحریک پذیری نورون حرکتی کاهش می یابد.

 عضله و بافت همبند نسبت به نیروها حساس‌تر می‌شوند و امکان کشیدگی بهتر را فراهم می‌کنند و در نتیجه دامنه حرکت را بهبود می‌بخشند. این یک جنبه ضروری از کشش، به ویژه کشش ایستا، برای همه متخصصان تناسب اندام است.

در حالی که کشش اثر مکانیکی دارد، مانند افزایش انطباق عضلانی، همانطور که قبلاً ذکر شد، مزیت واقعی کشش یک اثر “روانی – فیزیولوژیکی” از طریق افزایش تحمل کشش است به بیان ساده تر، کشش ایستا باعث “آرامش عضله” می شود و امکان بهبود دامنه حرکتی، بهبود روابط طول-تنش، روابط نیرو-زوج، و بهبود الگوهای حرکتی را فراهم می کند.

افزایش طول فقط باید روی عضلاتی انجام شود که کوتاه و بیش فعال شناخته شده اند. یک اشتباه رایج این است که عضلاتی را که احساس “سفتی” می کنند، کشش دهید. با این حال، به دلیل پاسخ برخی گیرنده های کششی، عضلاتی که بلند هستند بیشتر از ماهیچه هایی که کوتاه هستند به عنوان احساس سفت توصیف می شوند. بنابراین، ضروری است که از یافته‌های ارزیابی حرکت برای هدایت تمرین‌های اصلاحی در برنامه‌ریزی خود استفاده کنید.

حرکات اصلاحی کمر

کشش زانو به سمت قفسه سینه :

روی کمر خود بخوابید و زانوها ی خود را خم نگه دارید. با د سپس و دست زانوی راست خود را از زیر نگه دارید و به سمت قفسه سینه کشش دهید و برای 10 ثانیه این فشار را نگه دارید و 10 مرتبه هم انرا انجام دهید.

 ورزش پل زدن:

در این ورزش مختصرا کمر را به سمت بالا می اوریم . به گونه ای که مطابق شکل یک سطح شیب دار ایجاد شود . 10 ثانیه نگه می داریم و 10 مرتبه انجام می دهیم. این ورزش به عنوان اخرین ورزش در مراحل ورزش ویلیلمز تجویز می شود و بهتر است تحت نظر پزشک متخصص باشد.

حرکات اصلاحی گردن

در این ورزش دو دست را در هم قفل می کنیم و بعد در جلو اینده می ایستیم و دست را به سر و سر را به دست فشار می دهیم وتا 10 ثانیه نگه می داریم.سپس دست را پشت سر قرار می دهیم و مجدد دست را به سر و سر را به دست فشار می دهیم و تا 10 ثانیه نگه می داریم. در مرحله سوم دست را روی شقیقه ها قرار می دهیم و از طرفین بدون اینکه گردن خم شود دست را به سر و سر را به دست فشار می دهیم.
0
دیدگاه‌های نوشته