سپنج طب
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آسیب آرنج

آسیب آرنج

مفصل آرنج شما از استخوان، غضروف، رباط ها و مایع تشکیل شده است. ماهیچه ها و تاندون ها به حرکت مفصل آرنج کمک می کنند  و از آسیب آرنج جلوگیری میکند. هنگامی که هر یک از این ساختارها صدمه دیده یا بیمار می شوند، شما دچار مشکل آرنج می شوید.

خیلی چیزها می توانند باعث درد آرنج شما شوند. یکی از علل شایع تاندونیت، التهاب یا آسیب به تاندون هایی است که ماهیچه را به استخوان متصل می کند. تاندونیت آرنج یک آسیب ورزشی است که اغلب ناشی از بازی تنیس یا گلف است. همچنین ممکن است در اثر استفاده بیش از حد از آرنج دچار تاندونیت و آسیب آرنج شوید.

سایر علل درد و آسیب آرنج عبارتند از: رگ به رگ شدن و کشیدگی، شکستگی (شکستگی استخوان)، دررفتگی، بورسیت و آرتریت. درمان بستگی به علت دارد

آسیب ناگهانی و حاد

آسیب حاد ممکن است در اثر ضربه مستقیم، آسیب نافذ، یا افتادن یا چرخش، تکان دادن، گیر کردن یا خم شدن غیر طبیعی آرنج ایجاد شود. درد ممکن است ناگهانی و شدید باشد. کبودی و تورم ممکن است بلافاصله پس از آسیب ایجاد شود. صدمات حاد عبارتند از:

کبودی ناشی از پارگی یا پارگی عروق خونی کوچک زیر پوست.
آسیب به رباط ها، رشته های طناب دار که استخوان ها را به استخوان های اطراف مفاصل متصل می کنند.
آسیب به تاندون هایی که ماهیچه ها را به استخوان ها متصل می کنند.
آسیب به مفاصل (پیچ خوردگی) که باعث کشیدگی یا پارگی رباط ها می شود.
کشیدگی عضلات (کشش) ناشی از کشش بیش از حد عضلات.
پارگی یا پارگی عضلانی، مانند عضله دوسر یا سه سر بازو.
استخوان های شکسته (شکستگی) استخوان بازو (بازو) یا استخوان های ساعد (اولنا یا رادیوس) در مفصل آرنج.
دررفتگی مفصل آرنج (خارج از موقعیت طبیعی خود).

درد آرنج اغلب به دلیل استفاده بیش از حد ایجاد می شود. بسیاری از ورزش ها، سرگرمی ها و مشاغل به حرکات مکرر دست، مچ یا بازو نیاز دارند. درد آرنج ممکن است گاهی به دلیل آرتروز باشد، اما به طور کلی، مفصل آرنج شما نسبت به بسیاری از مفاصل دیگر در معرض آسیب ساییدگی و پارگی است.

درصورت داشتن موارد زیر به اورژانس مراجعه کنید

تغییر شکل آشکار در آرنج شما و دفورمگی استخوان

اگر موارد زیر را دارید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

درد شدید، تورم و کبودی در اطراف مفصل
مشکل در حرکت عادی آرنج، استفاده از بازو یا چرخاندن بازو از کف دست به بالا به پایین و بالعکس

در صورت داشتن موارد زیر برای بازدید از دفتر برنامه ریزی کنید:

درد آرنج که پس از مراقبت در منزل بهبود نمی یابد
دردی که حتی زمانی که از بازوی خود استفاده نمی کنید نیز رخ می دهد
افزایش تورم یا درد در ناحیه آسیب دیده

خود مراقبتی آسیب آرنج

بیشتر دردهای آرنج با درمان‌های خانگی ساده بهبود می‌یابند، مانند:

محافظت از آسیب بیشتر منطقه جلوگیری کنید.
یخ  یک کیسه یخ را سه بار در روز به مدت 15 تا 20 دقیقه روی محل درد قرار دهید.
 برای کاهش تورم از بانداژ فشاری استفاده کنید.
ارتفاع. برای کمک به کاهش تورم، بازوی خود را بالا نگه دارید.

0
دیدگاه‌های نوشته