سپنج طب
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چگونه می توان غبغب (چانه دوتایی)را رفع کرد؟

رفع و کاهش غبغب موضوعی است که خیلی از افراد به دنبال آن هستند.

غبغب (دو چانه) لزوماً نشانه ای از سلامت ضعیف نیست، اما می تواند به عزت نفس و زندگی اجتماعی شما آسیب برساند. خوشبختانه، راه‌های مختلفی برای کاهش و رفع دوچانه شما وجود دارد.
بیایید به این موضوع بپردازیم که چگونه می توانید چانه دوتایی خود را کاهش دهید و خط فک را کمی بیشتر مشخص کنید.

چه چیزی باعث غبغب (دو چانه) می شود؟

چانه دوتایی که به عنوان چربی زیر ذهنی نیز شناخته می شود و عده ی زیادی از مردم بدنبال رفع غبغب خود هستند یک بیماری شایع است که زمانی رخ می دهد که لایه ای از چربی در زیر چانه شما تشکیل شود. چانه دوتایی اغلب با افزایش وزن همراه است، اما برای داشتن غبغب لازم نیست اضافه وزن داشته باشید. ژنتیک یا شل شدن پوست ناشی از افزایش سن نیز ممکن است باعث ایجاد چانه دوتایی شود، حالا برای کاهش و رفع غبغب چه کنیم؟

چانه دوتایی دارید و می خواهید از شر آن خلاص شوید ؟

در ادامه با روش های کاهش و رفع غبغب یا چانه دوتایی بیشتر آشنا می شوید، یکی از آنها تمرینات مداوم ناحیه ی چانه است دیگری رعایت رژیم غذایی درست است ،در نهایت اگر با این روش ها تغییر چشم گیری نداشتید میتوانید از محصولات پزشکی موجود در این زمینه استفاده کنید.

تمرینات مداوم:

  • فک مستقیم، سر خود را به عقب خم کنید و به سمت سقف نگاه کنید.
  • فک پایین خود را به سمت جلو فشار دهید تا کشش زیر چانه را احساس کنید و۱۰ثانیه صبر کنید.
  • ورزش با توپ ،یک توپ کوچک را زیر چانه خود قرار دهید.
  • چانه خود را روی توپ فشار دهید. 25 بار در روز تکرار کنید.
  • لبهایت را غنچه کن در حالی که سرتان به عقب خم شده است، به سقف نگاه کنید. لب های خود را طوری جمع کنید که گویی سقف را می بوسید تا ناحیه زیر چانه خود را بکشید.
  • چروکیدن را متوقف کنید و سر خود را به حالت عادی خود برگردانید.
  • کشش زبان با نگاه مستقیم به جلو، زبان خود را تا جایی که می توانید بیرون بیاورید.زبان خود را به سمت بالا و به سمت بینی بلند کنید. 10 ثانیه نگه دارید و رها کنید تا منجر به رفع غبغب گردد.
  • کشش گردن سر خود را به عقب خم کنید و به سقف نگاه کنید.
  • زبان خود را به سقف دهان خود فشار دهید. 5 تا 10 ثانیه نگه دارید و رها کنید.
  • سر خود را به عقب خم کنید و به سقف نگاه کنید. سر خود را به سمت راست بچرخانید.فک پایین خود را به سمت جلو بلغزانید.5 تا 10 ثانیه نگه دارید و رها کنید. این روند را با چرخاندن سر به سمت چپ تکرار کنید. بصورت مداوم تکرار کنید تا غبغب رفع گردد.

رژیم غذایی:

برخی از دستورالعمل های تغذیه سالم برای رفع غبغب عبارتند از:

  • روزانه چهار وعده سبزی بخورید.
  • روزانه سه وعده میوه بخورید.
  • غلات تصفیه شده را با غلات کامل جایگزین کنید.
  • از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.
  • پروتئین بدون چربی مانند مرغ و ماهی بخورید.
  • از چربی های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو و آجیل استفاده کنید.
  • از غذاهای سرخ شده خودداری کنید

0
دیدگاه‌های نوشته