سپنج طب
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کاهش درد زانو

کاهش وزن و استفاده از زانوبند های طبی و دانستن علت درد در این ناحیه میتواند به کاهش درد زانو و تسریع عملکرد درمانی شما کمک کند.اغلب برای همه سوال است که چگونه میتوان به کاهش درد در ناحیه زانو کمک کرد.

ابتدا این موارد را امتحان کنید:

    تا حد امکان وزن کمتری روی زانوی خود بیاورید – برای مثال، از ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
    هر 2 تا 3 ساعت یکبار از کیسه یخ (یا کیسه نخود فرنگی یخ زده پیچیده شده در یک حوله ) روی زانوی خود تا 20 دقیقه استفاده کنید.
برخی از شایع ترین مشکلات عبارتند از رگ به رگ شدن رباط ها، پارگی منیسک، تاندونیت و زانوی دونده.  اگر از قبل زانو درد داشتید یا آسیب قدیمی زانو دارید که به درستی درمان نشده است، ممکن است هر از چند گاهی شعله ور شود یا همیشه درد داشته باشد.

 

زیاد استراحت نکن

استراحت بیش از حد می تواند عضلات شما را ضعیف کند، که می تواند درد مفاصل و درد زانو را بدتر کند. یک برنامه ورزشی بی خطر برای زانوهایتان پیدا کنید و به آن پایبند باشید. اگر مطمئن نیستید که کدام حرکات بی خطر هستند یا چقدر می توانید انجام دهید، با پزشک یا فیزیوتراپیستخود صحبت کنید تا به کاهش درد زانو های شما کمک کنند.

وزن خود را نادیده نگیرید 

اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن فشار وارده بر زانو را کاهش می دهدتا از درد زانو شما کاسته شود. شما حتی نیازی به رسیدن به وزن “ایده آل” خود ندارید. تغییرات کوچکتر هنوز تفاوت ایجاد می کند.

با دما بازی کنید برای 48 تا 72 ساعت اول پس از آسیب زانو، از کیسه سرد برای کاهش تورم و بی حس کردن درد استفاده کنید. یک کیسه پلاستیکی یخ یا نخود فرنگی منجمد به خوبی کار می کند. سه یا چهار بار در روز به مدت 15 تا 20 دقیقه از آن استفاده کنید. کیسه یخ خود را در یک حوله بپیچید تا با پوست خود مهربان باشید. پس از آن، می‌توانید با یک حمام گرم، پد گرم‌کننده یا حوله گرم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، سه یا چهار بار در روز، مفاصل را گرم کنید تا درد زانو هایتان کاسته شود.

می توان استفاده از زانوبند های طبی و درمانی را هم یکی از روش های درمان نام برد که تاثیر به سزایی در کاهش دردزانو و تورم و همچنین باعث تسریع عملکرد درمان میشود.

شاید دانستن دلایل زانو درد برایتان مفید باشد

با دانستن دلیل زانو درد به بهبود آن کمک کنید.

بورسیت

بورس کیسه ای است که مقدار کمی مایع را در زیر پوست بالای مفصل شما نگه می دارد. در هنگام حرکت مفصل، به جلوگیری از اصطکاک کمک می کند. استفاده بیش از حد از زانو، زمین خوردن یا خم شدن و زانو زدن مکرر می تواند بورس بالای کاسه زانو شما را تحریک کند. که منجر به درد و تورم می شود. پزشکان به این بورسیت پیش کشکک می گویند. شما همچنین ممکن است بشنوید که آن را “زانوی واعظ” می نامند.

دررفتگی کاسه زانو

این به این معنی است که کاسه زانو شما از موقعیت خود خارج می شود و باعث درد و تورم زانو می شود. پزشک شما ممکن است این را «دررفتگی کشکک» بنامد.

پارگی مینیسک

گاهی اوقات، آسیب زانو می تواند باعث پاره شدن غضروف شود. این لبه های ناهموار می توانند در مفصل گیر کنند که باعث درد و تورم می شود. بسیاری از اوقات، افراد زمانی که فعال هستند، احساس «گرفتن» در مفصل را خواهند داشت.

بیماری ازگود-شلاتر

این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که شما جوان هستید، زمانی که استخوان ها و سایر قسمت های زانو هنوز در حال تغییر هستند. می تواند باعث ایجاد یک برآمدگی دردناک در زیر زانو شود، جایی که تاندون کاسه زانو به ساق پا متصل می شود. ورزش بیش از حد و سوزش در نقطه‌ای از پایین زانوی شما به نام توبرکل تیبیا، اغلب این ناحیه را آسیب می‌زند. درد ممکن است به مرور زمان بیاید و از بین برود. به ویژه در پسران و دختران نوجوان شایع است.

آرتروز

این نوع “ساییدگی و پارگی” آرتریت است. این یکی از دلایل اصلی زانو درد بعد از 50 سالگی است. این وضعیت باعث می شود که مفصل زانو در هنگام فعالیت بدن درد یا تورم کند. مفاصل تحت تاثیر آرتروز نیز می توانند در اوایل روز سفت شوند. تاندونیت کشکک

این بدان معنی است که شما در تاندونی که کاسه زانو را به ساق پا متصل می کند، التهاب دارید. تاندون ها نوارهای بافت سختی هستند که ماهیچه ها را به استخوان های شما متصل می کنند. وقتی بیش از حد ورزش می کنید، ممکن است ملتهب و دردناک شوند. ممکن است به دلیل تکراری بودن آن را “زانوی جامپر” نیز بشنوید زیرا پریدن های مکرر شایع ترین علت آن است.

سندرم درد پاتلوفمورال

عدم تعادل عضلانی، سفتی و مشکلات هم ترازی پاها معمولاً باعث این عارضه می شود. این باعث درد زانو و گاه به گاه “به اصطلاح خالی کردن زانو” می شود، به این معنی که زانوی شما به طور ناگهانی نمی تواند وزن شما را تحمل کند. در زنان شایع تر از مردان است.

با توجه به مطالب دکر شده و استفاده از زانوبند حرارتی وارمر برای همیشه با زانو درد خداحافظی کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته