مقالات

فیزیوتراپی برای کمک به درد های زانو

فیزیوتراپی زانو

آیا به زانوی شما آسیب وارد شده است یا جراحی کرده اید؟ یا به دلیل آرتروز درد خشکی زانو دارید؟ در هر صورت ، ممکن است احساس کنید به خاطر زانو درد آخرین کاری که باید انجام دهید این است که روی پا بایستید و مفصل خود را حرکت دهید. اما اغلب فیزیوتراپی زانو (PT) همان چیزی است که پزشک توصیه می کند تا قدرت شما را به دست آورده و شما را در مسیر بهبودی قرار دهد.

فیزیوتراپی زانو

فیزیوتراپی زانو یا همانطور که برخی افراد آن را توانبخشی می نامند ، می تواند درد عضلات و مفاصل را کاهش دهد. شما با یک فیزیوتراپ یا یک دستگاه فیزیوتراپی زانو کار خواهید کرد ، یک متخصص دارای مجوز که از روش های مختلفی برای تقویت عضلات شما و ایجاد احساس و حرکت بهتر در بدن شما استفاده می کند.

فیزیوتراپی زانو

. حرکات کششی و تمرینات
. یخ و گرما
. ماساژ سونوگرافی
. تحریک الکتریکی عصب یا عضله

وقتی تحت درمان قرار می گیرید بستگی به علت درد شما گاهی اوقات فیزیوتراپی تنها چیزی است که شما برای درمان به آن نیاز دارید. ممکن است نیازی به جراحی نداشته باشید.

در صورت انجام عمل جراحی ، پزشک به احتمال زیاد حداقل چند هفته بعد از درمان را برای بهبود شما پیشنهاد می کند.

کشیدگی عضلات

در مرحله اول چه اتفاقی می افتد؟
شما با فیزیوتراپ خود کار خواهید کرد تا به شما برنامه درمانی منظم ارائه دهد. آنها در مورد راه های بازسازی قدرت و حرکت در ساق پا و زانو صحبت می کنند و بعد از تمرینات متعدد، شما قادر خواهید بود مانند گذشته به روال عادی خود برگردید و باعث میشود احساس بهتری داشته باشید.


در اولین ملاقات شما ، درمانگر به پای شما نگاه می کند و می بیند که چگونه زانوی شما خم و صاف می شود و حرکت می کند. آنها همچنین خواهند دید که آیا:

 تعادل برای شما سخت است و یا درد زانو دارید. وقتی پای پایینی را به جلو و عقب حرکت می دهید درد می کند، ایستادن روی یک پا سخت است. شما عضلات ضعیفی در جلو و پشت ران خود دارید که از زانو حمایت می کند.
برای تشخیص نقاط درد شما ، ممکن است از شما بخواهند روی یک پا بپرید و یا روی تردمیل قدم بزنید. آنها ممکن است به شما توصیه کنند از عصا ، واکر استفاده کنید یا از کفش های مخصوص برای جلوگیری از افتادن در خانه در زمان بهبودی استفاده کنید.

آسیب در زانو

پس از اولین بازدید
شما شروع به کار بر روی تقویت عضلات ساق پا می کنید ، که مقداری از استرس زانو را از بین می برد و درد شما را کاهش می دهد. درمانگر شما تمریناتی را در خانه انجام می دهد و به شما نشان می دهد که چگونه آنها را با خیال راحت تمرین کنید.

تمرینات قدرتی بخش مهمی از تمرین PT است. به عنوان مثال ، ممکن است لازم باشد برخی از این حرکات را انجام دهید:

. فرهای همسترینگ
. شیب تک پا
. گام های بلند
. لیفت راست پا
. چمباتمه زدن روی دیوار
. تمرینات متعادل سازی

چقدر طول می کشد تا زانوی من بهتر شود؟
پزشک یا فیزیوتراپیست به شما می گوید که چند وقت یکبار باید به درمان بروید. ممکن است چندین بار در هفته به مدت 6 هفته یا بیشتر باشد. میزان آن بستگی به میزان درد زانو و عمل جراحی دارد یا خیر.

درمانگر شما با پزشک شما در ارتباط خواهد بود و پیشرفت شما را مورد بحث قرار می دهد. شما سه نفر می توانید با هم تصمیم بگیرید که چه زمانی احساس آمادگی برای کاهش جلسات را دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *